Ramonarapport!

Nu är det bara finliret kvar på min Ramona Cardigan. Jag pratar om halskanten,, framkanter och avmaskning av kroppen.
Idag har jag maskat av ärmarna med Tubular bind off, en helt ny teknik för mig. Jag har läst om att andra använt tekniken så det var bara att Youtuba sig fram. Jag hittade flera olika varianter men det är den här jag använt mig av. Det blev så snyggt så jag har repat upp avmaskningen nertill och ska göra likadant på den också.
Än är jag så ovan så jag kan inte lyssna på ljudbok samtidigt utan jag sitter och mumlar min ramsa: purl, purl off, knit igenom, knit off. Fråga mig inte varför ramsan blev just så 😋

IMG_8574.JPG

IMG_8576.JPG

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Ramonarapport!

  1. Snyggt! Och jag tackar för länken som nu ligger i min Handarbetstipsmapp.

Kommentera

