Ramona är färdig!

Nu har jag använt min Ramona i två dagar och jag är väldigt nöjd. Den blev inte perfekt men det gör mig inget. Jag valde att göra samma ribbkant på alla ställen, men enligt beskrivningen så skulle det vara vara nederkanten som stickades med, eh, vad den nu heter, Broken ribb kanske. I allafall så gjorde jag den runt om och det var kanske inte så smart för den drar inte ihop sig lika mycket som vanlig resårstickning. Det gjorde att mina framkanter är lite för stora, breda, yviga, nu saknar jag ord igen. Hoppas att någon förstår hur jag menar.
Om jag stickar ännu en Ramona så kommer jag att välja någon annan typ av resår, kanske vriden.
Skön att ha på sig, är den i allafall.
Jag har stickat den i ett ullgarn från Cascade Yarns som heter Eco+, köpt hos ybersnabba Garnkorgen. Det består av 100% Peruvian Highland Wool. Stickor 5,5 och jag hade två härvor á 250 gram. Kvar har jag nu 65 gram.
Pga av fotografbrist och solbrist så kommer här några dåliga mobilbilder!

IMG_1400.JPG

IMG_1401.JPG

IMG_1402.JPG

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Ramona är färdig!

  1. Så himla fin den blev, jag gillar den starkt.
    Ha en fin dag
    Ingvor

  2. Ove

    En utrolig vakker farge du har valgt..

  3. Sarah

    Den blev ju så fin! Jag har lagt den i min kö också nu. Allt tack vRe din inspiration!
    Kommer även att sticka din julsjal, just av samma anledning.

Kommentera

