Mellandagar är lika med stickdagar!

Just nu njuter jag av julledighet då jag kan sitta och sticka och sticka.
Jag håller fortfarande på med min kofta som jag kallar Blåa hål. Den verkar bli lite stor uppe vid oket men lagom för övrigt. Jag har varit lite i valet och kvalet om jag ska repa eller fortsätta. Nu har jag bestämt mig, jag fortsätter.
Bara är armarna kvar.
Här kommer en extremt dålig mobilbild.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/251/27389541/files/2014/12/img_9234.jpg

Ett par sockor har också hamnat på min sticka. Det är en KAL med Västerås Knitters. Vi teststickar en beskrivning som Johanna gjort. Magic loop, två på samma gång, tå-upp, fleegle heel, falska och äkta flätor, är tekniker som förekommer. Jag stickar i ett väldigt trevligt garn, Cascade Sock Yarn.
Här kommer ännu en usel mobilbild.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/251/27389541/files/2014/12/img_0490.jpg

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Mellandagar är lika med stickdagar!

  1. Så fin koftan är, och söta sockar.
    Ha en trevliga stickdagar.

  2. Ove

    Gleder meg til å se deg med den ferdige ”blåa hål”. Mange knapper?🙂

  3. Wow. Koftan och sockorna var superfina. ”Trots” dålig bildkvalitet.😉
    Vad kallar du mönstren för något. Vill pröva trots att jag inte riktigt gillar att sticka. Är virknörd Finiss😀

    • Tack snälla. Koftan har inget mönster och sockorna heter, Berga av Johanna Hallberg. De är inte publicerade ännu men kommer inom kort att hittad på Ravelry.

Kommentera

