Viajante!

I början av november började jag sticka på min Viajante. Det har varit en sån där bra stickning att sticka emellan med i väntrum, bussar och liknande.
Den var med mig på semestern och då var den också orsak till en rolig händelse. Jag har redan skrivit om det på Instagram men jag berättar igen.

I beskrivningen står det att man ska slätsticka tills 20% av garnet återstår. Det låter ju enkelt om man har en våg, men vem tar med sig en sådan på semestern och ögonmåttet litar jag inte på. Så jag tog med mig min stickning till mataffären och vägde det i kassan. Den unga, något ointresserade, kassörskan stod och gapade som en fågelholk när jag först försökte förklara vad jag ville. Hon talade inte engelska och jag talade inte spanska så det blev ganska förvirrat. Jag fick iallafall veta vad mitt nystan vägde även om kassörskan såg på mig som om jag var skvatt galen, typ the crazy lady.
Jag skrattade för mig själv när jag gick därifrån.

Nu har jag i allafall stickat till den punkt då endast 20% återstår och har därför satt igång med den avslutande spetskanten, det känns roligt.
Det ska bli väldigt spännande att se vad det egentligen blir av det hela när den kommer av från stickan!

2015/01/img_1691.jpg

2015/01/img_1690.jpg

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Viajante!

  1. Vilken stor härlig sjal du gör och färgen är så fint blå.
    Ha en fin helg

  2. Jag kan se framför mig den förvånade kassörskan. Häftig kant på sjalen🙂

  3. Hej!
    I mönstret står att hon använder 300 g av Wollmeise Lacegarn. Jag använder Elise och kom att tänka på om det har någon skillnad. Att jag ska få efter antalet meter/100 g istället.
    Hur tänkte du?

Kommentera

