Layercake!

Så här ser den ut, koftan jag stickade på min semester. Mönstret finns på Ravelry och heter, Layercake.
En enkel och fin kofta som var både snabb- och lättstickad. Jag kan verkligen rekommendera mönstret.
Det flerfärgade garnet kommer från Hjelholts Uldspinneri, färgen heter 110 Ljung.
Det grå och det turkosa är Yllets Ullgarn extra 1.
De fina knapparna i pärlemor har jag fått i present av Linnéa Öhman, även känd som Viffla.
Koftan är är nu använd och jag är väldigt nöjd med den!

IMG_1705

IMG_1706

IMG_1704

16 kommentarer

Filed under Uncategorized

16 responses to “Layercake!

  1. Ewa

    Väldigt snygg! Jag försöker komma underfund med hur du stickat randningen. Har du stickat 2 varv grått och 2 varv av det melerade garnet hela tiden, eller hur har du gjort?

  2. Så mysigt mjuk och go´den ser ut. Härliga färgkombinationer.

  3. H

    Jättefin! Garnet ser så mjukt och skönt ut🙂 Har lagt den som favorit på Ravelry, gillar den låga ringningen på framsidan🙂

  4. Ove

    Utrolig flott kofta med mange knapper!🙂 Strikkekunst!

  5. Hærliga færger och jættefin kofta! Lyckos som har haft ledigt hela Januari.

  6. Christel Ekeroos

    Den är fantastiskt fin.. Gillar färgerna! Hur mycket garn av varje gjorde du åt?

Kommentera

