Garnverket!

För ett tag sedan så blev jag inbjuden till Garnverket i Stockholm.
Där håller man Stickcafé varannan torsdag och ibland kommer det en gäst. Igår var det alltså jag som var gästen.
Min Pyttipanna var skälet till inbjudan så jag hade med mig en hel drös med sjalar, både Pyttipannor och en del andra av de som jag designat.
Det var roligt att få berätta om hur jag gör och tänker kring mitt sjalstickande.
Lokalen var fylld av 23 stickande och virkande människor som intresserat lyssnade. Jag hoppas dom var lika nöjda som jag, när kvällen var över.
När jag åkte därifrån så varsitt garnförråd påfyllt av de mest fantastiska garner, tack för det, Annette.
Har du vägarna förbi Kungsholmen så rekommenderar jag ett besök på Garnverket. Det var väldigt intressant att höra Annette engagerat berätta om sin butik, sina visioner och om sina garnleverantörer och deras omsorg vid garntillverkningen.

Så det blev en väldigt trevlig kväll och jag tror jag satt och log, hela vägen hem till Enköping!

IMG_0560

IMG_0559

IMG_0561

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

