Viajante som krånglar!

Jag vill ha en vit Viajante.
Det krånglade lite med garnleveransen men sen, när jag väl kom igång så gick det undan.
Jag stickade och stickade och provade. Jag märkte ut en mätpunkt som visade att från den var det bara 20 cm kvar innan spetsavslutningen.
När jag stickat dessa 20 cm och provade igen så upptäckte jag de konstiga, det saknades fortfarande typ 20cm.
Jag inser att den är för snäv och att den nog borde varit vidare från början början.
Efter mycket ”ångest” och inre övertalning så repade jag upp och började om. Nu hoppas jag verkligen att det kommer bli bra.

Men jag kan inte låta bli att fascineras över hur min hjärna fungerar. Först alla dessa ångesttankar om att jag kan inte repa, jag har ju stickat så himla långt, tänk så många timmar osv. Sedan, när jag väl repat upp och när jag inte längre kan se allt som varit stickat, ja då är det som jag helt glömt bort att jag gjort det. Lite typ som smärtan när man föder barn. Mitt i, kan man inte föreställa sig att utsätta sig för det fler gånger men sen när man har sin lilla bebis, ja då glömmer man bort hur det kändes. Ja, det här var nog en ganska långsökt jämförelse, men typ så!

IMG_1759

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Viajante som krånglar!

  1. Ewa

    Känner så väl igen den där upprepningsångesten – är själv inne i sådana funderingar just nu. Ska jag repa upp koftan och göra något annat – eller ska jag fortsätta? Grattis till ett beslut!

  2. Det är väl inte det som är mest kul att upptäcka något inne i arbetet och man ska repa upp eller inte, men den kommer att bli så fin när den är klar.
    Ha en bra dag

  3. Tack, du räddade min kväll! Den där sjalen skall jag också göra! 😊

Kommentera

