Snart klar och sen då!

Snart är det här projektet klart och nu infinner sig den evigt återkommande frågan: Sen då, vad ska jag sticka nu?

I varje avsnitt av Stickpodden så pratar dom om sticksug. Jag älskar det uttrycket, sticksug. Vad är jag sugen på? För det är verkligen så att jag måste ”känna” för en stickning. Jag kan inte bara ta första bästa mönster och sätta igång.
Mina sticksug just nu är:

Gertrud, en kofta av Maja Karlsson. Mönstret är inte släppt än så jag måste vänta. Om jag förstått rätt (här gissar jag bara) så kommer mönstret säljas ihop med garn, från Garnasinne. Garnet är ofärgat och det betyder att jag måste lära mig färga garn också.

IMG_1790

Jag är även väldigt sugen på att sticka en kofta av det fina garnet jag köpte på Syfestivalen. Ett fantastiskt garn av Gotlandsull. Jag har inte hittat det rätta mönstret än. Jag skulle kunna tänka mig en enkel v-ringad kofta. Kanske med samma finurliga start som det är på Slanted Sleeven. Den gillar jag. Jag har ju börjat sticka den koftan och har väl kommit en decimeter, men har väldiga problem med att förstå beskrivningen. Jag kan inte se logiken, den som många andra tycker är jättebra.

IMG_0577
Jag är alltså på upploppet av min Viajante och eftersom jag är som jag är, så sitter jag också och tänker på vilket garn jag kan sticka nästa i. Det är så jag fungerar, hittar jag något jag gillar så kan jag inte låta bli att göra en till. Dessutom är Viajante en perfekt t.ex prat-, väntrum-, kör- och rese-stickning.

IMG_1794

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Snart klar och sen då!

  1. Så du köpte det garn du trängtade efter när vi sågs på Syfestivalen. Ser härligt ut, underbar färg!

    • Ja det gjorde jag, men jösses vilken ångest det var att välja färg. Först tog jag turkos men sen ville jag ha havsblå och så velade jag tills Linnéa hjälpte mig 😝

Kommentera

