I pappas låda!

I går hittade jag en liten lustig rulle i min pappas låda. 

Det är gissningsvis en tom kassarulle som fått tjänstgöra som anteckningspapper.

När rullen rullades ut hittade jag en rolig historia. Jag har ingen aning om vem som står för ursprunget. Kanske du vet? 

   

 Ler?

Ja?


Ler, jag älskar dej.


Oh, Långhalm jag älskar dej.


Låt oss ha en fest för våra vänner.


Vi bjuder  Kort och Gott.


Ja, det gör vi. Dom är små i maten.


Och så bjuder vi Titt och Tätt.


Men dom är ju här så ofta.


Nä. istället ber vi Nätt och ….

Ja vad heter hennes man nu igen?


Jämt. Nätt och Jämt.


Dom är ganska trevliga.


Hit och dit då?


Nä, dom har just rest till Italien.


Förresten, har du hört att Orsak och verkan ska skiljas?


Nä, är det sant?


Dom som hållit ihop så länge jag kan minnas.


Jo, det är sant. Orsak sneglar på Näppe.


Näppe?

Vilken Näppe?


Han som är gift med Nöd, 

Nöd och Näppe, vet du väl.


Jag trodde Nöd och Lust höll ihop?


Nä, Lust gifte om sig med efterfrågan.


Tillgång och Efterfrågan, är dom skilda också?


Nä, tillgång dog ju, minns du väl.


Vad gör verkan utan sin orsak då?


Ingenting.


Sånt par, Orsak och Näppe, det håller nog aldrig.


Men du, vad tycker Huller om Buller?


Det vet du väl, visst tycker Huller om Buller.


Vem ska vi bjuda hit, Kvitt eller Dubbelt, båda kan vi inte ha på en gång.


Kvitt, han sjunger så bra.


Vi måste be Sill Potatis, då blir det en trevlig kväll.


Du, Långhalm, vi får inte heller glömma att ringa efter Whiskey och Soda.


Dom är underbara.


Ler, jag älskar dej.


Långhalm, jag älskar dej. 

 

 

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “I pappas låda!

  1. Berit Thunell

    Fy Fabian, vad fyndigt!!

  2. Oj vad kul att læsa Maria. Farbror Arne hadde visst dolda lyriska tananger! Vilken fantasi!

Kommentera

