Rundt Regnet!

Rundt Regnet, blir på svenska, runt räknat. En äkta dansk fick frågan vad det betyder och han sa att det betyder, cirka. Alltså, runt räknat eller ungefär.

Hur som helst så har jag stickat klart min, Rundt Regnet.

Den blev för stor i ärmhålen, grrrr……

Jag kommer att sticka ännu en och jag ska använda nr1 som måttstock eftersom det inte finns någon mindre storlek.

Mönstret och jag blev aldrig kompisar, jag ska vara extremt noggrann nästa gång och skriva upp det jag inte förstår och, för eget bruk, skriva om beskrivningen så den blir mer lättfattlig. Det är i allafall tanken 😊

Jag har stickat med Geilsk, 2 ply bomuld og Uld och jag har stickat med stickor 4,5.

Så här blev den!

IMG_1985-0

IMG_1993-0

IMG_1999

IMG_2001

IMG_1998

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Rundt Regnet!

  1. H

    Fin blev den i alla fall!

  2. Men den ser ju helt perfekt ut! Underbart mönster i ryggen!

  3. Det var en häftig ”kofta” jag gillar mönstret i ryggen.
    Ha en fin dag

  4. Gillar att färgen matchar dina glasögon🙂 Även om den känns stor så ser den bra ut på. Men fördelen med hemgjort är ju att man kan få den där perfekta passformen man vill ha.
    Snyggt oavsett perfekt eller inte !

  5. Elisabeth Eklund

    Den ser inte alls för stor ut! Ovan vid modellen kanske?

Kommentera

