Rundt Regnet igen!

I ett tidigare inlägg så visade jag min första Rundt Regnet. Den blev för stor vid ärmhålen. Nu ska jag härmed erkänna att jag inte kan läsa mönster. Det är nämligen så att jag helt enkelt stickat fel.
Jag köpte ett fint blått garn från Magasin Duett och satte genast igång med en ny Rundt Regnet. Medan jag stickade funderade jag på hur jag skulle kunna göra den mindre. När jag kom fram till kilen bak i ryggen så insåg jag mitt misstag. Jag hade inte ökat varje varv utan bara vartannat. Inte konstigt att den blev för stor. Den nya blev perfekt.
Det är ett snabbstickat litet projekt och det gick inte ens åt tre nystan av Supersoft. Jag stickade med dubbelt garn och i storleken small.
Den första är nu repad. Inte hela, men en hel del. Det är typiskt att jag är så himla noga med trådfästning. Ibland var det nästan omöjligt att pilla upp.
Så här ser den nya ut. Jag har bara en bild med mig i, eftersom det inte fanns någon hjälpande hand på plats!

IMG_2033

IMG_2032

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Rundt Regnet igen!

  1. Den blev verkligen fin. Jag blev sugen att sticka en sån också. Just nu håller jag på med en pytt igen. Jag har stickat flera stycken. Senast gav jag ort en vit till ett av mina barnbarn. Hon blev jätteglad.

  2. Ja den är så fin, men att läsa fel i mönster det händer nog alla ibland, i mitt fall när jag läser fel så har jag ofta för bråttom.
    Ha en fin dag

  3. Annica Boller

    Hej och tack för din fina inspirerande sida! Jag undrar om du skulle vilja dela med dig av Runt i regnet! Tyckte den var så fin i ryggen!!!
    Hälsningar Annica

Kommentera

