Durkslag och knoppar som brister!

Våren är äntligen här och jag njuter av alla blommor som spränger sig fram i buskar och träd. Jag kan omöjligt fortsätta att gå när jag hamnar under ett blommande körsbärsträd. Jag bara måste stanna och andas.

IMG_0741

Vad händer på stickfronten då?

Tja, jag har kommit en bra bit på min marinblå Slanted Sleeven. Jag klarade mig förbi det luriga axelpartiet tack vara KALen på Facebook. Utan den så hade jag nog gett upp. Jag har ca 10 centimeter kvar på kroppen och sen är det ärmarna kvar.

IMG_0747

IMG_0749
Tänk att det kan skilja så mycket på färgåtergivningen, det är i allafall en riktigt marinblå färg.

I december 2013 så stickade jag en sjal som jag kallar för, Durkslag.
Tanken var att jag skulle göra en beskrivning till den men jag tappade bort mina anteckningar och sen rann det ut i sanden.
Nu fick jag plötsligt ett sug efter att försöka igen. Jag tror att det berodde på att det perfekta garnet låg och ropade på mig, knallblå Malabrigo Lace. Det första Durkslaget stickades i samma garn men i en turkos färg.

IMG_0734

Jag har nu stickat framåt och bakåt och framåt och bakåt, ett antal gånger. Än är den inte klar men det känns som om det skulle kunna gå vägen den här gången.

IMG_0745

IMG_0744

Ja det var allt för denna gång.
Tack för att du tittade i på min blogg!

IMG_0746

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Durkslag och knoppar som brister!

  1. Den nya sjalen ser verkligen frestande ut. Har du tänkt att lägga ut beskrivningen här? Det vore trevligt.

    Jag vet inte hur många pyttar jag har stickat nu. De flesta har blivit gåvor till släkten, som finns i Stockholm. Alldeles för långt borta. Jag bor i Helsingborg. Mönstret till Pytten kan jag utantill nu.

    Gilla

  2. Fint mönster, skule vara kul att sticka om du publicerar det.

Kommentera

