Slanted Sleeven!

Vilken jättebra koftmodell det här är. Den sitter som en smäck.
Mönstret var, som jag berättat tidigare, ett ganska klurigt mönster men när man väl tagit sig förbi axelpartiet så gick det som en dans.
Jag har följt mönstret till punkt och pricka. Resåren bak i ryggen kom aningen högt upp så om jag stickar ännu en så kommer jag placera den längre ner. Jag har stickat med sticka 3,5.
Garnet är Jamieson&Smith 2 ply Jumper Weight. Det gick åt 210 gram och jag har köpt det i fina butiken, Makeri14. Garnet är lätt att sticka med och känns väldigt spänstigt och bra. Det enda som jag inte gillar är att allt, jag menar verkligen allt, verkar fastna på koftan. Det är som om det drar till sig varenda hårstrå, både från mig och hunden och även damm. Förmodligen är det den marinblå färgen som avslöjar det extra mycket. Vore det ett ljusare garn så skulle jag kanske inte lägga märke till det.
Jag har inte lyckats ta några bra bilder med mig i koftan och som vanligt är färgen svår att fånga. Närbilderna är närmast den verkliga färgen!

IMG_0770

IMG_0771

IMG_0773

IMG_0772

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Slanted Sleeven!

Kommentera

