Svartvitt ger svaret!

Jag har köpt lite fler färger till mina virkade rutor. Jag kände att jag behövde ha lite gult i. Jag var i Stockholm och passade på att besöka Makeri 14, där finns garnet. Det slutade med fem nya färger, gult, grönt, två lila och en grå.
På Instagram fick jag en påminnelse om ett urbra tips. Fota i svartvitt för att se hur färgerna kontrasterar.
Sagt och gjort, jag lade ut alla färger och satte på kameran med svartvitt. Sen kunde jag plocka om rutorna så de hamnade i ordning.
Det är så häftigt med alla dessa udda grejer man kan använda sin smartphone till!

IMG_0878

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Svartvitt ger svaret!

  1. Ewa

    Vilket jättebra tips! Tack för det. Bara jag nu kommer ihåg det när jag behöver det😉.

  2. Sarah

    Vilket kanontips! Tack.

  3. Det är roligare med färg förstås😉 , men svartvitt-tipset är jättebra. Använde det faktiskt precis häromdagen när jag skulle ta bilder till en instruktion som ska tryckas i svartvitt. Hade två garner som måste kontrastera väl – inte så lätt som man tror att välja färger !

Kommentera

