Mitt Durkslag!

En del av er kanske minns en sjal jag kallade, Durkslag. Det var i december 2013 som den blev till. Så här ser den ut.

IMG_0037

Tanken var att det skulle bli en beskrivning, men tiden gick och annat kom i vägen.
Långt om länge satte jag igång och försökte rekonstruera sjalen. Jag kände att jag var på banan igen och så hände det igen.
Något annat kom i vägen.
När jag rotade bland mina garner inför resan till Stickstämman, så hittade jag min halvfärdiga sjal. Sen råkade jag hitta en del anteckningar (på ett helt annat ställe). Jag blev sugen på att försöka slutföra projektet. Tyvärr saknades det anteckningar om själva starten av sjalen. Det har jag nu löst. Det som återstår är ett antal upprepningar av sjaldelen, avmaskning och renskrivning.
Nu ska jag verkligen se till att mota undan alla eventuella nya projekt som vill komma och störa, Durkslaget ska bli klart, så det så!

IMG_0928

14 kommentarer

Filed under Uncategorized

14 responses to “Mitt Durkslag!

  1. Det ser jag fram emot! Jag vill gärna sticka ett durkslag! Jättefin😊

  2. Det mönstret har jag väntat på sedan du visade det första gången🙂 Är det redan så länge sedan?! Den som väntar på något…

  3. Ewa

    ”Den ska bli klar, så det så!” Vilken envishet! Det beundrar jag! Jag vill också bli klar med ett evighetsprojekt (börjar det kännas som), en kofta som jag började på för flera år sedan. Kom igång bra i sommar, men har nu upptäckt att garnet inte kommer att räcka. Det är vådan av att inte sticka färdigt projekten så snabbt – nu är det väldigt svårt att få tag på mer garn. I väntan på att jag ska komma på en bra lösning började jag på en ny kofta. Vad är det för logik?
    Stickade min första Pyttipanna i sommar. Den var väldigt rolig att sticka så den blev faktiskt klar ganska snabbt. Tack för bra beskrivning! Roligt att du skrivit om hur den blev till också.
    Ewa

  4. Den är så fin, men det är bara så att man ser och vill göra så mycket nya saker.
    Ha en fin dag

  5. En liten fundering i väntan på mönstret – har ett garn som jag funderar på om det vore lämpligt. Vad har du för meter/100g och vad verkar vara åtgången?

  6. sfaubert@videotron.ca

    It looks like you used an I-cord bind-off, is this pattern going to be translated in english?

Kommentera

