Garn till Durkslaget!

Jag får många frågor om vilka alternativa garner som passar att sticka mitt Durkslag i.
Jag har därför testat Filisilk och Coast. Båda funkar helt ok om man som jag, gillar när tyget blir glest. Filisilken var tänkt till något annat och som jag repat upp. Garnet var därför krulligt så provlappen är tvättad och blockad.
Fast om jag ska vara ärlig så tycker jag ändå det blir bäst med Malabrigo lace. Den fyller ut så bra med sin gloria.
Jag undrar även hur det skulle bli med supertunn kidmohair? Hmm….
Jag är dock ganska säker på att jag själv kommer att sticka en i Filisilk. I någon ny spännande färg. Vi får se vad jag hittar hos Tant Kofta, på Garnkalaset i helgen!

IMG_2513

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

