Rutor, Rutor!

Nu har jag bestämt att mina rutor ska bli en filt.
Jag har virkat efter den här beskrivningen och jag tänker virka ihop rutorna vartefter på det sista varvet som ska bli vitt.
Först hade jag sex färger och var nöjd med det. Sen ville jag plötsligt ha fler och köpte då till ytterligare fem. Nu när nästan alla rutor i mina 11 färger är klara, ja då vill jag ha ytterligare en färg.
Jag undrar om jag helt enkelt håller på att förhala det sista momentet med ihopvirkningen.
Garnet heter Coast och är en blandning av Ull och bomull. Jag köpte de första av Magasin Duett och sen de resterande av Makeri 14.
Ett ljuvligt garn som jag måste sticka mig något av också.

Tur att jag ska på Garnkalas i helgen, då ska jag frossa i Coast!

IMG_0983

IMG_0877

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Rutor, Rutor!

  1. Det är kul att virka en filt, det har jag gjort men jag fixa mina rutor i omgångar, Jag gillar att ha filten på mig när jag kollar tv.
    Ha en fin dag

  2. Rutorna ser himla läckra ut! Vilken fiffig ställning du har gjort! Själv har jag bara kommit dit i tanken. *ler’ // Ulrica =o)

Kommentera

