Garnkalas 2015!

IMG_2535

Vilken härlig dag det blev.
För tredje året i rad ( första för mig) ordnade Petra och Lotta ett Garnkalas.
40 stickglada människor invaderade Lottas fina trädgård. Här fanns det flera små oaser att sitta och sticka i.
Dagen innehöll workshops, garn, mat, godiebag, tipspromenad, utlottningar, sol, kärlek och gemenskap.
Jag tror inte att någon åkte hem tomhänt, det fanns tre garnbutiker på en och samma plats, Solkustens Spinneri, Magasin Duett och Tant Koftas Koffert. Ni förstår hur frestad man blev.
Jag är så glad att jag fick förmånen att agera garnförsäljare hos Magasin Duett. Det var superkul.
Kul var det också att träffa så många vänner från Instagram, IRL, så att säga.

Nu hoppas jag att det även blir ett #garnkalas2016 😃

IMG_0991

IMG_0989

Jag bodde över i en liten stuga med hästhagen som granne.

IMG_0990-0

IMG_0995-0

Här är min underbara skörd från kalaset!

Processed with VSCOcam with f2 preset

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Garnkalas 2015!

  1. Åh vad kul! Jag blir avis (men inte det minsta missunnsam)🙂
    Underbar min på Petra där, haha!

  2. Anita Carlsson

    Ja det var en mycket trevlig dag, hoppas på förmånen att få vara mer fler gånger. Trevligt att få träffa dej, ” mamman” till pytt i pannan och durkslagen.

Kommentera

