Filten är klar, hurra!

Vilken lycka det är när ett projekt är klart. Min virkade filt blev precis så bra som jag hoppades. Garnet är perfekt för en tunn och mjuk filt. Det skulle nog passa väldigt bra om du ska virka till en bebis.
Garnet är Coast, en blandning av ull och bomull och det finns i massa fina färger. Det finns att köpa hos Magasin Duett och hos Makeri14.
Virknål nr 3, har jag använt och beskrivningen finns på Drops (124-1). Jag ändrade en del på varv fem.

Jag har gjort 16 rutor av alla 12 färger, det blev 192 rutor totalt.

Ihopvirkningen gick som en dans tack vare Anettes blogg som jag berättade i förr inlägget.

Det som nu återstår är blockning. Hur gör man det med en stor filt? Här finns varken golvytan eller tillräckligt med blockningsplattor.
Jag funderar på att pressa lätt med ånga!

IMG_2665
Fler bilder kommer så småningom!

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Filten är klar, hurra!

  1. Så jättefin!
    Jag skulle gärna vilja se ett foto på filten i sin helhet. Är det möjligt?
    Sara

  2. Gertie Feltendahl

    Oh,så fin den är! Vilka mått har filten? Jag håller också på att virka rutor,som jag tänker ska bli en filt till ett blivande barnbarn!

    Gertie

Kommentera

