Vardagssocka!

En enkel enfärgad och slätstickad socka har jag stickat mig. Garnet är Cascade sock i färgen 5615, Royal Blue. Det gick endast åt 55 gram.
Jag stickade båda samtidigt från tårna och upp. Hälen heter Fleegle Heel och den har jag lärt mig här. Vill du hellre ha instruktioner på svenska så tipsar jag om att gå till Ravelry och kolla in Johanna Hallbergs fina socka, Berga.
Jag avslutade med en stretching avmaskning som finns länkad i högermarginalen under, Bra att kunna.
Fotograferandet av sockorna blev en historia för sig. Ensam hemma och med enbart mobilen till hjälp så blev det som det blev!

IMG_2731

IMG_2729

IMG_2733

IMG_2734

IMG_7051

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Vardagssocka!

  1. Så härliga dom ser ut, jag har precis börjat på ett par sockar i Opal garnet.
    Ha en fin dag

Kommentera

