Kan det bero på hälen?

IMG_2763
Jag har drabbats av en feber, en feber att sticka sockor. Jag tror att jag haft en släng av den här sjukan ett par gånger tidigare.
Symtom: Jag börjar sticka sockor, det brukar hålla i sig några dagar och sen brukar det går över.
Nu verkar det dock som om jag drabbats ordentligt. Jag har färdigställt ett par sockor

IMG_7031
och påbörjat två par nya samt återupptagit ett par från förra sjukdomstillfället. Jag har alltså tre par på gång.

IMG_2754

IMG_2755

IMG_2760
Jag har hittat spår efter två tidigare sjukdomstillfällen, vem vet jag kanske stickar lite på dom också.

IMG_2758

IMG_2759
Botemedel mot denna sjuka verkar vara hälar. När det är dags för det så blir jag plötsligt frisk igen och börjar sticka något helt annat typ sjalar eller en kofta eller nått.

IMG_2764

11 kommentarer

Filed under Uncategorized

11 responses to “Kan det bero på hälen?

  1. Carina

    Du vet var du har dina stickor i alla fall. Gör istickshäl så tar du den sist😬

    • Det där med stickorna har du rätt i. Vad gäller hälen så gillar jag ju Fleegle Heel. Gör jag en häl i efterskott så är det för stor risk att den inte blir av 😀

  2. Ragnhild Ericsson

    Stickar sockor till barnbarnet och fick fardig fleegle heel’en pa begge idag. Tack for att du visade mig den!

  3. Så många fina sockar, jag tänkte oxå att sticka sockar men det är inte en favorit hos mig, men vem vet det kanske kommer
    Ha en fin helg

    • Hehe, det är vad jag också brukar säga: Jag gillar inte att sticka sockor. Det är därför jag blir så överraskad att ja helt plötsligt har börjat gilla det!

  4. Så morsomt å få slike ”strikkediller”. Og sokker er jo veldig praktiske plagg, som man ikke kan få nok av, iallefall ikke når de er strikket i god og varmende ull. Håper du finner lysten til å strikke hæler etter hvert😉

  5. Strunta i hälen och fortsätt sticka runt. Då nöter du jämnt runt om. ☺😃

  6. Lustigt, jag tycker hälen är roligast på släta sockar – resten är ju bara transportsträckor 😊

  7. Johanna

    Ser fram emot en bild på fem par färdiga sockar.🙂

Kommentera

