Alla mina sockor!

Ja men hur går det med alla sockor?
Jo tack, alldeles utmärkt.
Ett par är klara och använda.

IMG_7317

IMG_7316
Tre par har fått hälar.

IMG_2817

IMG_2816

IMG_2815
Ett par har det inte hänt ett dugg med.

IMG_2759-0
Ett par nya har påbörjats.

IMG_2814

Det har stickat Fleegle Heel på alla. Jag testade en annan variant med förstärkt häl men det drog ihop sig och gjorde sockan för liten. Så då blev det FH igen.
De senaste sockorna i blått och vitt, det garnet har jag färgat själv. Jag är mycket stolt och nöjd över det.
Ny sockrapport kommer en annan dag. Nu ska jag sticka en mössa!

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Alla mina sockor!

  1. Så många fina sockar du kommer att ha när alla är klar.
    Ha en fin dag

  2. Hej Maria.
    Ser att dina sockar nu fått hälar. Följde din tråd på Sockstickeklubbens fb sida. Blev så inspirerad. Vilken häl blev din favorit? Själv blev jag glatt överraskad att fleegle heel blev så bra.
    Stickhälsningar från en pensionerad sticknörd😉

Kommentera

