Charlotte Cardigan!

Jag har stickat en kofta!
En enkel, rätstickad, tjock, varm och härlig kofta är det.
Det är lustigt det här med hur en blir smittad av andra. Just den här koftan var det min dotter som smittade av sig av.
När vi var på syfestivalen förra helgen så letade Maja efter garn till just den här koftan och det var då blev jag smittad.
Jag valde att sticka min i Mohair tweed från Magasin Duett, ett garn som jag haft sedan Garnkalaset i augusti. Då köpte jag även de fina knapparna av Tant Kofta
Koftan stickas uppifrån och jag lade till ett par avkortade varv i nacken.
Sedan lade jag även till ett par fickor. Fickpåsarna stickade jag i Supersoft.
Hela koftan är stickad på stickor nr 5 och det gick åt exakt 407gram av Tweeden och 18 gram Supersoft till fickorna.
Mönstret finns att köpa på Ravelry!

IMG_2891

IMG_2893

IMG_2890

IMG_2888

IMG_2892

IMG_0063

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Charlotte Cardigan!

  1. Annika Lindman

    Så enkel och stilig kofta!

  2. Ove

    Du er aldeles flott i den nye koftan!🙂 Mange knapper er også din spesialitet🙂

  3. Kattis Löfgren

    Så fin, så fin!

  4. Saga

    Jättefin – färgen passar dig väldigt bra också! Undrar hur du tycker att garnet hållit nu när du hunnit använda koftan litet. Vissa garner håller ju formen otroligt bra och nopprar inte, men vissa blir gör ju att plaggen blir fula direkt (och det gäller även en del dyra garner).

Kommentera

