Fickor!

Jag har fått mycket trevliga kommentarer om fickorna på mina två senaste koftor. Jag har även fått en hel del frågor.
Principen för fickan är precis som på en vanlig tumme på en vante. Sticka ca 20 maskor med en annan tråd, flytta tillbaka dessa maskor och sticka dom igen men med det ordinarie garnet. Sen är det bara att plocka upp dessa maskor och pilla bort extratråden. Plocka även upp en maska extra i sidorna. Sen är det bara att sticka runt tills fickpåsen är lagom djup. Avmaska med och sy ihop eller avmaska med 3 needle bind off.
Plockar du från rätsidan och stickar från rätsidan så blir det rätt när du stoppar in fickpåsen.
Vill du så kan du kolla in hur Åsa Tricosa gör, hon har en bra bildserie. Jag gör så som Åsa gör men jag har skippat det aviga vikvarvet.

IMG_0406-0

IMG_0054

IMG_0056

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Fickor!

  1. Margareta GMAIL

    Hej!

    Jag är så förtjust i dina två tröjor och skulle gärna vilja sticka en sådan. Jag har garnet Sublime Luxurios Aran Tweed och det tror jag skulle passa, men finns inte beskrivningen på svenska???

    Ha en skön helg!

    Hälsningar Margareta Edgren

Kommentera

