Göteborg!

Hastigt och lustigt, så brukar man säga och det uttrycket passar bra på min helg. Hastigt och lustigt blev det bestämt att jag skulle åka till Göteborg.

Anledningen var att det var en fin utställning jag ville se.

Jag fick ett erbjudande om lift med bil ner till Gbg och jag visste att jag då skulle vara framme vid lunchtid.
Jag slängde ut en fråga till stickkompisar i Gbg och det slutade med att vi var ett helt gäng som satt hela eftermiddagen och en bit in på kvällen och stickade tillsammans. Det var helt otroligt roligt att träffa alla. En del hade jag träffat tidigare men en del har jag bara träffat på nätet.
Som mest var vi 15 stycken samtidigt. Några kom och några gick och några kom tillbaka. Det var en strid ström. Helt underbart.

Jag sov över hos min dotters svärmor och på lördagen gick vi tillsammans och såg den fina utställningen.
Utställningen hette, Textil textur och det var Petra Orrbeck och Kristin Virén som skapat de mest fantastiska textila konstverk.

På eftermiddagen tog jag spårvagnen ut till Susanne på Knit&Purl. Det slutade med ännu en härlig stickfika med Susanne och Emma.

Efter det tog jag kvällståget hem igen, trött och nöjd och med en del nytt garn i bagaget!

Här är några bilder från fredagens stickfika. Naturligtvis glömde jag fota alla. Det var fullt upp med att prata och sticka men de här fick jag i allafall med på bild

IMG_0520

IMG_0519

IMG_0517

IMG_0518-0

<a href="https://garnomera.files.wordpress.com/2015/11/i

IMG_0516-1

Här kommer några bilder från utställningen.

IMG_0528

IMG_0533

IMG_0530

IMG_0529

Här ser vi Susanne och Emma.

IMG_0538

I väntan på tåget.

IMG_0540

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

