Gott slut och gott nytt!

Så här på årets sista dag så har mitt samvete påmint mig om er, mina kära läsare. Jag har varit en superdålig bloggare på sistone. Det finns till och med saker jag stickat som ännu inte blivit bloggat. Hur blir det så egentligen?
Den främsta anledningen är nog tiden. Jag lägger tiden på att sticka istället för att blogga och det som blir klart visas på Instagram med tanken att det även ska bloggas. Något som jag verkar glömma oftare och oftare.
Ni ska ändå veta att jag är oerhört glad över kommentarer och hejarop. Ibland kommer det kommentarer på jättegamla inlägg och det är superkul. Jag fick en årsredovisning från wordpress och den visar bland annat att mitt gamla inlägg om Ananassjalen fortfarande är populärt. Roligt nog så är sidan med beskrivningen på min Pyttipanna fortfarande en välbesökt, kuuul.

Jag har gjort en liten sammanfattning över vad jag stickat det här året.

Layercake, kofta
Betula, sjal
Viajante
Viajante
Miette, blå kofta
Gertrud, kofta
Lilla Grå, kofta
Miette, turkos kofta
Rundt Regnet, typ väst
Rundt Regnet, igen
Miette, gul kofta
Slanted Sleeven, kofta
Durkslag, sjal
Waterlily, top i bomull
Waterlily, top i lin
Kristinehamn, kofta
Poncho i lin
Poncho i bomull
Virkad filt
8 par sockor
Heroine, mössa
Charlotte Cardigan, turkos
Charlotte Cardigan, gul
Mössa, fair isle
Mössa, fair isle
Mössa, fair isle
Martjärn, vantar
Tant Koftavantar, valkade
Och så har jag 1 dm kvar på ännu en kofta.

Alltså, det är sjukt mycket, knappt så jag fattar det själv. Det som är roligast är nog att jag kommit igång med sockstickning. Jag vet exakt hur jag ska göra för att få en socka som passar min fot.

Det som också blir tydligt när jag listar på det sättet är hur tydligt det blir att jag stickar samma sak fler gånger.
Sammanställningen gjorde jag genom att kolla mitt Instagramflöde. Instagram har blivit som en dagbok av bilder och har du ännu inte upptäckt Instagram så tycker jag du ska ta dig en titt där.

Nu vill jag önska er alla ett riktigt Gott slut och ett riktigt

G O T T N Y T T Å R!

img_1298
Det här är de bilder som varit mina mest gillade under 2015!

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Gott slut och gott nytt!

  1. Gott Nytt År på dig från mig!🌟🌟🌟🌟🌟

Kommentera

