Rosa kofta!

En ljuvligt rosa och fluffig kofta blev det. Jag har stickat efter samma princip som tidigare koftor, men lagt till lite flätor.
Nack-och framkant som på Slanted Sleeven och axelökningarna ungefär som på, My Favorite Color. Båda hittar du via Ravelry.

Att ha flätor längst ner har jag knyckt av koftan Clara.
Jag chockade mig själv när jag helt plötsligt kom på att det skulle bli flätor. Jag är inte så glad i att sticka dom för jag har så svårt att hålla koll på vilket varv jag är i flätmönstret. Jag tror dock att det blev rätt.

Garnet är Drops Air, ett galet fluffigt och mjukt garn som jag köpt på Yllotyll.
Det gick åt 276 gram och jag hade stickor nr 5.

Idag har jag fotat med en selfiepinne. Det var inte helt lätt för min arm hamnade i något slags darrläge varje gång jag skulle trycka på avtryckaren.
Eftersom jag inte har någon fotografhjälp hemma så får det duga även om det delvis är suddigt som tusan!

img_3087

img_3086

img_3090

img_3089

img_3091

14 kommentarer

Filed under Uncategorized

14 responses to “Rosa kofta!

  1. Ewa

    Det blev fint med flätresårer. Och vilken fin färg. Känns garnet väldigt varmt? Vilken stickstorlek har du använt? Selfie-pinne var en bra idé. Själv riggade jag upp kameran på en trave böcker på strykbrädan innan jag hittade makens gamla kamerastativ. Nu är det självutlösare som gäller.

  2. En sån jättefin kofta med flätor.

  3. Så fantastisk fin och garnet är ju helt underbart mjukt…💖

  4. Superfin kofta! Roligt med selfiepinne🙂

  5. Ove

    Rosa kler deg utrolig bra ☺ En kunstner med ull du…

  6. frissan

    Jättefin välstickad tröja…

Kommentera

