Brioche knitting!

Brioche knitting eller patentstickning, som det heter på svenska.

Jag fick en jättefin bok av min kusin Ragnhild.

  
I den finns det jättemånga fina mönster. Jag har provat och övat och haft jätteroligt. 

En av mina provlappar var så rolig att göra att den blev en halsduk. 

Jag stickade i restgarn från två olika koftor i garnet, Drops Air.

Stickor nr 5 och ett nystan av vardera färg!

   
    
 
Det är som sagt roligt att sticka men ibland blev det fel och då var det bara stt sticka bakåt. Ibland gick felen att åtgärda med stickkirurgi.

  

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Brioche knitting!

  1. Ewa

    Vilken rolig halsduk!

Kommentera

