Loppan!

Vilken succé det blev med vår LoppKAL!

Vi är nu i denna stund 328 medlemmar, vem hade kunnat ana detta!
Det är hur kul som helst och som grädde på moset så är Damejakka Loppas designer, Ann Myhre/pinneguri, också med i gruppen.

Jag stickar min Loppa i Rauma Finull. Ribbkanter på stickor 2,5 och resten på stickor nr 3,0.

Det här med att KALa blir även som en morot att fortsätta sticka. Annars brukar jag lätt kunna tröttna så där halvvägs men det har inte hänt ännu.
Jag har stickat klart kroppen med knappkanter och jag har öven klippt upp den. Det var mitt premiärklipp och det var lite läskigt. Efter mycket vånda och funderingar så valde jag att klippa utan att sy eller virka längs klippkanten. Är det ett rent ullgarn som inte är glatt i strukturen så ska det funka. Det lärde jag mig när jag besökte Shetlandsöarna.
Knappband har jag också sytt på.
I kväll har jag startat ärmstickningen. Där brukar jag kunna ledsna så håll nu tummarna.

Har du Instagram så kolla gärna på taggen #loppkal
Vill du vara med i KALen så hittar du den på Facebook, sök på Loppkal!

img_1289

img_1295

img_1297

img_1303

img_1305

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Loppan!

  1. Linde

    Men wow din är verkligen jättefin!

  2. Elisabeth

    Finns mönster på Loppan på Svenska?
    Mvh. Elisabeth

Kommentera

