Riddari som kofta!

img_3360
Jag trodde nog aldrig att den skulle bli klar.
Det var i september jag började med den här koftan. Jag var inte helt på det klara med hur det skulle gå till att göra om ett mönster på tröja till kofta. Flera gånger har den hamnat i glömska, förmodligen för att jag varit osäker på vad jag höll på med.
Nu har jag i allafall äntligen slutfört projektet trots att det på sluttampen blev en massa krångel med knapparna. Först så hittade jag inga fina knappar i stadens knappaffär. Jag beställde då av Magasin Duett. Jag fick dessa knappar av Petra när vi träffades på SIV. När jag kom hem så var knapparna spårlöst borta. Jag beställde då nya men när jag satt och sydde fast dom så insåg jag att jag beställt för få. Bara att beställa igen. Petra, du hade en ängels tålamod!

Jag har lagt till ett par avkortade varv för att få den högre bak. Jag gjorde det en gång före mönsterstickningen på oket och en i slutet. På bilden här så syns det att det sista grå partiet har ett avkortat varv.

img_3349

Jag har stickat med 4,5 mm bortsett från resåren som var med 3,5 mm stickor. Färgerna på Lettlopi är: Hvitur, Pink 1412, Berry Heather 9429 och Gray 56.
Jag har ingen koll på hur mycket som gått åt.
Det prickiga knappbandet köpte jag i Lerwik när jag var där 2014!

img_3355

img_3356

img_3354

img_3350

img_3358

22 kommentarer

Filed under Uncategorized

22 responses to “Riddari som kofta!

  1. Så fin den är, och knappbandet är som pricken över i!

  2. Anna

    Jättesnygg!

  3. Mojsan med rosa/gröna Loppan

    Så fin! Och vilken matchning med knappfärgen.

  4. Vilket garn har du använt?
    Jättefin!

  5. Så snygg kofta, gillar färgerna.

  6. Jättefin blev den. Någon dag ska jag också sticka en tröja för att sen klippa upp den, huvaligen. Stickar på min tredje islandströja just nu men den ska det inte klippas i.🙂

  7. Cilla Beite Börjeson

    Vad fin den blev! Har stickat flera stycken Riddari men ingen som kofta Jag får prov det nu!🙂

  8. Ove

    Utrolig flott kofta, perfekt lengde…..

Kommentera

