Loppa nr 2!

Det går inte att bara sticka en Loppa. Så är det bara, i allafall för mig.
Medan jag stickade den första så exploderade hjärnan av en himla massa andra snygga färgkombinationer. Jag bestämde mig för att tvåan skulle bli i starka, klara färger som: rött, gult, blått, grönt och vitt.
Men det blir inte alltid som en tänkt. När jag var på Stickfesten i Marstrand och träffade Maja, som har den fina Manufakturen, ja då kände jag att det måste bli en Loppa i Majagarn. Det är inte någon stor variation på mitt färgval om jag jämför med nr 1. Lite lila istället för gult, annars är det samma färger men de har bytt plats bara.
Garnet är alltså, Hverdagsuld från Majas Manufaktur.
Mönstret heter Damejakka Loppa och finns på Ravelry.
En ändring jag testat den här gången är att jag delat upp de två partier med avkortade varv i fyra delar. Jag tycker att det blev väldigt bra!

img_3395

img_3669

img_3397

img_3387

img_3641

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Loppa nr 2!

  1. Åh den var så fin! Hoppas du tar det som en komplimang att jag skamlöst tänker härma dig rakt av😉

  2. Vilka fina färger du har valt. Man kan aldrig få nog koftor, ju fler ju bättre !

  3. å så fin!!
    jeg er nesten ferdig med min første ”Loppa” og har allerede lyst til å strikke meg en til🙂

    jeg har forelsket meg i kjolen du har på deg i bildet fra strickfest i vest. kan jeg spørre deg hvor den er fra? NYDELIG tryckt på stoffet..

    god helg!

Kommentera

