Att sticka en kofta funkar inte!

Att sticka en kofta funkar inte. Den meningen kan en läsa på fler än ett sätt men det jag menar just nu är att för mig funkar det inte med en, det blir nästan alltid två.Två Siri, två, Charlotte, två Riddari, två Loppor. 

Nu stickar jag på en kofta som heter Lorem Ipsum. Mönstret finns på Ravelry. Först började jag på en gul i Colinette Jitterbug och medan jag väntade på en ny sticka (för att kunna parallellsticka ärmarna) så började jag på nr två. Till tvåan valde jag Pima Bomuld från Tant Kofta.

Tvåan gick rasande snabbt att sticka så den är redan klar, bara knapparna som saknas. Har jag tur så kommer dom med posten i morgon. Jag gjorde den som en liten kort klänningskofta och det gick endast pt 120 gram garn.

Den här koftan är väldigt trevlig att sticka, jag har nästan lust att sticka en tredje. Ja sa, nästan 😃

Har kommer lite bilder på mina två koftor!



15 kommentarer

Filed under Uncategorized

15 responses to “Att sticka en kofta funkar inte!

  1. Fantastiskt fina koftor. Jag blev så sugen att jag beställde hem mönstret. Jag tittade på Pima bomule hos Tant Kofta och det verkar ha 28 m på 10 cm. Hur har du gjort då? Mönstret vill ju ha ett garn 20m på 10cm. Hur väljer du storlek och vilket nummer på stickorna använder du?
    Tackrör fina bilder

    • Vad roligt att kunna inspirera. Jag är dålig på att kolla det där med masktäthet. Oftast så bara kör jag på med något jag tror ska funka. Den gula är stickad med 3,75 och den vita med 3,5. 😀

  2. Det var en söt kofta. och vilken härlig gul färg du har på den som ligger.
    Önskar dig en trevlig helg

  3. Jättefina koftor.(@ ~@) sommarlätta !!!! Ha en bra vår…:-)

  4. Helena

    Hej, Hoppas det går bra att fråga om en gammal sjalbild på din blogg. Såg en fin vit/blå/röd virkad, typ Irving-sjal. Kommer du ihåg vilket mönster du använde? Den ser inte så himla djup ut, utan mera lång i överkanten, vilket är precis vad jag eftersträvar. Det finns en länk i sidan här, men den funkar inte. Minns du?
    /Helena

  5. Helena

    Hoppas det går bra att ställa en fråga om en äldre sjal på bloggen. Såg en virkad , typ Irvingsjal i blått/vitt/rött. Minns du vilket mönster du använde? Din ser inte så djup ut, och längre i snibbarna, det är precis det jag efterfrågar. Klickade på länken i sidan men den verkar inte funka. Superfin sida. Har gjort din pyttipanna och tyckte mycket om den, men är så virksugen nu.🙂 Helena

  6. Helena

    Sorry… såg inte att min första kommentar kom med. :))

  7. Helena

    Tack så mycket. Ska kolla in den. Kanske handlar om hur mycket man blockar den efteråt. Jag gillar när sjalarna inte blir så djupa.

  8. Hej..jag tycker det är så svårt att översätta mönster från engelska tex Ravelry. En del har jag hittat där på svenska. Hade tänkt mig Lorem Ipsum i gult. Men jag får väl traggla på.
    Ha en SKÖN sommar !!

Kommentera

