Lorem Ipsum!

Tänk, att av endast 120 gram garn så fick jag en kofta.

Min vita Lorem Ipsum är stickad av Pima Bomuld från Tant Kofta. Ett galet mjukt och lättstickat garn.

Jag har stickat med 3.5 Hiyahiya sharp, spetsiga stickor är ett måste till de här mönstet, tycker jag.

Jag måste ha missat något i mönstret för när jag skulle plocka upp ärmmaskorna så hade jag för få maskor. Då kroppen redan var klar så lät jag det vara. Jag behövde därför inte göra några minskningar på ärmarna.

Pricken över i på den här koftan är nog knapparna. De sötaste tänkbara små pärlknappar från Majas Manufaktur. Jag satte ett knappband på insidan som knapparna är fastsydda i bandet. Själva knappbandet fäste jag endast längst ut i ändarna. Bandet är också från Manufakturen.

Koftan var på fest igår och är härmed invigd! 



6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Lorem Ipsum!

  1. Vad fin den blev . Och så bra att ha till hands för lite kyliga sommar kvällar.

  2. Ewa

    Knappband är nog bra. Jag testade att sy knappar på insidan av knappribban på en kofta också – ungefär som det ser ut på en del ytterplagg. Det blev inte bra, blev jätteknöligt att knäppa, så nu ska jag ta bort knapparna på insidan och sy ditt ett ripsband som ”mothåll” istället.

  3. Så söt koftan blev.

Kommentera

