90- årskalaset!

I lördags så firade vi min mamma som fyllde 90 år. Tänk er, 90 år! 

Mamma ville inte ha något stort ståhej så vi avnjöt en fantastiskt god lunch på stadens lilla franska krog, Bombance. Det var barn, barnbarn och ett barnbarnsbarn samt några respektive. Jag hoppas jag får vara så pigg och närvarande när jag blir så gammal.

Mina döttrar gjorde en väldigt fin liten planch till sin mormor. Förutom ett foto på jubilaren så fanns där även en massa info om vem denna dam varit i sin krafts dagar. Väldigt rolig att ha på äldreboendet så att personalen kan se bortom den gamla damen. Bra med samtalsämnen blir det också.

Själv stickade jag en sjal, ett Durkslag i det nya garnet Pittura från Louisa Harding. Den har mamma haft på sig varje dag sen hon fick den så det var en uppskattad gåva.

Mia, min yngsta, har skrivit ett väldigt fint blogginlägg om sin mormor och om du vill läsa det så klicka här.


15 kommentarer

Filed under Uncategorized

15 responses to “90- årskalaset!

  1. Så bra ! båda det fina sjalet och damen som firade år. Ja tänk om man kunde bli lika pigg och rörsam som henne.
    Ha en trevlig pinse och njut av vädret,

  2. Det var en ny snygg schal du visar. Blir pigg på att göra den också. För tillfället håller jag på med en Pyttipanna, som jag har fått receptet på hos dig.

    Jag läste och kommenterade hos din dotter också. Roligt att ha en sån speciella Mamma. Själv är jag snart 81 och har tre barn, sju barnbarn och sju barnbarns barn.
    Jag har ju bara oturen att ha nästan alla i Stockholm och jag bor i Helsingborg.

    Kram/Gilla

    • Åh, vad roligt att höra. Jag har bara två barnbarn, än så länge. Kan du inte flytta närmare dina barn och barnbarn. Det måste vara trist att ha dom så långt bort.

  3. Så fint din dotter skriver om sin mormor. Och vad fint att få ha sin mamma kvar till 90+ !

  4. Anette Frennessen

    Hej! Jättefin sjal och härligt garn. Hur mycket har gått åt och vilka stickor har du använt?

    • Tack 😀 Det gick åt 164 gr och jag hade stickor nr5. Sjalen är mindre än originalet vad gäller antal hålvarv. Men stor ändå då det här garnet fyller ut mer.

  5. Anette F

    Tack för svar! Kan jag följa din beskrivning och sedan sluta när jag tycker att den är lagom stor?

  6. Anette F

    Tack för tipset! Undrar också vilken nyans av garnet du stickat i? =)

  7. Anette F

    Bra! Då har jag något att jämföra med när jag tittar på de andra nyanserna. =)

  8. Jag har undrat lite vad det underliga garnet kan passa till – men nu ser jag! Snyggt!

Kommentera

