Solskydd!

Jag hittade inte min solhatt så då sydde jag en superenkel solskärm.

Först ritade jag en lagom skärm i papper och kollade att den fick lagom böj mot huvudet.
Jag klippte till två likadana bitar av tyget och en del i sånt där förstärkningstyg som jag strök/stykte (vad det nu heter 😁) fast.

Jag sydde ihop räta mot räta, klippte lite hack i sömsmånen och vände rätsidan ut. Sen sydde jag en stickning längs kanten.

Jag klippte till en remsa lång nog att nå runt mitt huvud och med möjlighet att knyta en rosett i nacken. Sydde fast den så som en vändsyr en sneslå. Avslutningsvis syddes en stickning längs bandet. Klart! 



Det här var ett riktigt hastverk och ganska slarvig sytt. Jag ville egentligen bara testa en idé. När undertråden tog slut så tog jag bara första bästa och den var inte i rätt färg. 

Skärmen är mjuk nog att rullas ihop och stoppas ner i fickan för att komma till användning vid behov ☀️😎

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

