Stickläget just nu!

Jag lyssnar gärna på stickpoddar. Vad har du på stickorna just nu, brukar vara en vanlig rubrik. Det fick mig att inse att det varit väldigt lite stickat på min blogg på sistonde.

Ok, vad har jag på min sticka då? Ja, jag skriver sticka i ental för jag använder ju nästa alltid bara en sticka,  rundsticka du vet.

Jo jag håller på med en blå Lorem Ipsum. Likadan som den vita jag visade för ett tag sedan. Jag stickar även den här i  ljuvliga Pima Cotton. Ärmarna är snart klara och sen är det bara halskant och knappar kvar.

Koftan är väldigt lätt och därför vill jag inte ha för tunga knappar för då hänger knappkanten ut sig så lätt. Därför har jag nu valt knappar efter vikt, väldigt nördigt 😊

Hursomhelst, jag är väldigt glad över min lilla milligramvåg.


Durkslaget!

Jag har även stickat klart ett Durkslag. Även den här gången har jag stickat i Pima Cotton.

Sjalen blev härligt stor och skön!



2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Stickläget just nu!

Kommentera

