En blå Lorem Ipsum!

Sådärja, nu är den färdig att användas, min lilla blå kofta.

Lorem Ipsum, stickad i det ljuvliga bomullsgarnet Pima Cotton eller Pima Bomuld. Samma garn finns hos flera leverantörer. Just det här är Strikkebogens och jag har för mig att jag köpte det hos Litet Nystan i Stockholm.

Det gick endast åt 132 gr och jag har stickat i den storlek som kallas 37,75.

Knappar hittade jag i min mors gamla knappgömma. Jag ville ha lätta knappar för att slippa sy på ett knappband och de här vägde minst, endast 0,40 gram styck. Ännu en gång fick jag användning av min lilla milligramvåg, ett mycket bra köp.

Jag har stickat sjäkva koftan med stickor 3,5 och resår med 3,0. 

Jag gjorde en sån där sydd avmaskning, den gillar jag.

Jag tänker inte blicka min lilla kofta. Den sitter precis lagom tajt och blockar sig självt!



2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “En blå Lorem Ipsum!

  1. Så somrig och fin kofta du gjort.🙂

Kommentera

