Imogen Tee!

Imogen Tee, det är namnet på den här lilla sommartoppen. Ett ganska snabbstickat projekt som jag tyckte mycket om. 

Jag har stickat den i Pima Cotton som jag köpt hos  Litet Nystan i Stockholm. Det gick åt 143 gram och jag har använt stickor 3,5.

Först stickade jag nästan upp till ärmhålen, provade och insåg att det blev på tok för stort så då repade jag upp och började om. Det blev en variant mitt emellan två storlekar.

Naturligtvis så snurrade jag till det när jag bytte storlek så när jag kom uppåt halsringningen så insåg jag att det inte stämde med mönstret. Jag gjorde då en egen variant med lite avkortade varv för att få det att stämma. Det blev kalasbra. Själv tycker jag nästan det blev bättre än orginalet för ringningen blev lite djupare!

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Imogen Tee!

  1. Hej. Som vanligt fina saker! Trevligt med reportaget från Island men boendepriset och resa. Det blir inte av i år. Just nu Almedals vecka här. Östra sidan med Trädgådsvandringar blir det ev. kolla av Smultronställena, obs riktiga sådana. MVH Vega Kerstin Visby

  2. Ewa

    Vilket fint mönster och vilken härlig färg. Toppar och linnen är bra sommarstickning.

  3. Birgitta Strandvik

    Såååå superfin, enkel men med lite mönster.
    Underbar färg o som alltid fina bilder.

  4. Men! Nu vill ju jag göra en sån! Också! Får bli nästa sommar…

  5. malin lifvenborg

    Vilken trevlig blogg! Den sparas ni i min blogglista! Väldigt fina saker du gör! Väldigt vacker tröja dessutom!

Kommentera

