Pyttipanna!

Det var över två år sedan jag stickade mig en Pyttipanna. Nu var det dags igen. Jag hade en enda härva av ett lyxgarn och jag ville vara säker på att det skulle räcka, alltså fick det bli en Pyttipanna. Det är ju så himla bra att jag vet att uddspets och sjaldel dra typ lika mycket garn.

Fast jag vet också att min favoritstorlek på en Pyttipanna blir det av 35 uddar och med stickor fem. Till just den här gick det åt 80 gram och av det som blev över så vevade jag ihop en halsvärmare på min I-cordkvarn. Garnet är Madelinetosh Pashmina och jag har köpt det hos litet nystan i Stockholm! 

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Pyttipanna!

  1. Vacker färg på sjalen, får mig att tänka på en ljunghed ☺

  2. Ewa

    Jag tycker också att det är ett väldigt vackert garn – vad är det för garn och vad heter färgen? Helt perfekt till en Pyttipanna!

  3. Lilla ar en av mina favoritfärger. Rött också och även blått.
    Vid det här laget vet jag inte hur många pyttar jag har stickat och gett bort. Jag har någon till mig själv också förstås.

    Kram/Gilla

  4. Synd att man inte kan ändra i kommentaren, när man har stavat fel. LILA ska det vara,
    Kram/Gilla

  5. Så fin den sjalen är, och garnet ser så härligt ut.
    Önskar dig en fin dag

Kommentera

