Halsduk till babyn!


Halsduken till babyn blev istället en halsduk till mig.

Den här halsduken finns i otaliga beskrivningar och på en himla massa språk. Jag skulle tro att den är från 50-talet men rätta mig gärna om jag har fel.

I lördags träffade jag en tjej som stickade en till sin lilla baby och jag kände direkt att en sån vill jag ha till mig själv.

Jag rotade i mina garngömmor och hittade ett angoragarn från Fonty. 

Med stickor nr 5 satte jag igång. Jag har breddat och förlängt efter mina egna mått och vips var den perfekta lilla halsvärmaren klar. Det gick åt 32 gram.

I samma veva såg jag att podden, Stickkontakt hade en tävling där en ska tipsa om något spexigt stickat. Jag tycker nog min lilla skapelse kan platsa som tävlingsbidrag!

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Halsduk till babyn!

  1. Absolut att den platsar 😀 Minns modellen, mamma hade stickat en eller två till mig de var ju så praktiska, och jag avskydde dem… Då, i början av 80-talet var det modernt med låååånga halsdukar och så fick jag dessa korta, praktiska och dessutom hemstickade 😝
    Idag tycker jag det är just praktiska och bra med extra bonus för att de är hemstickade. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig 😊

    • Så är det ofta, det som blir modernt en andra gång är svårt att acceptera igen. Men en sån här halsduk har jag aldrig haft så jag tycker den är fin 😀

  2. Gun Nilsson

    Du måste ju bara vinna!!!
    Som du arrangerar skapelsen, får du mig att le och skratta högt.
    Jag är född 1943 och min bror 1945 och vill minnas att vi båda hade denna modell uppstickad i ett betydligt mindre exklusivt garn.
    Håller alla tummar för att du vinner.
    Kram Gun Nilsson

  3. Vilken söt sjal, även om den var tänkt till en mindre människa.
    Ser riktigt god ut.
    Ha en fin söndag

Kommentera

