Blaer Cardigan!

Blaer Cardigan, är namnet på den här fina koftan. Jag är mycket nöjd och glad över att äntligen kunna använda den. Jag har längtat efter en enfärgad blå kofta. Själva stickandet var klart för ett tag sedan men knappletandet tog ett tag.

Jag har stickat den enfärgad, enligt beskrivningen så ska kanterna vara i avvikande färger. Dessutom har jag stickat min kofta lite längre än vad som stod i beskrivningen.

Garnet är Silketweed från Magasin Duett och jag har stickat med  4mm stickor. Det gick åt 6 nystan.

Beskrivningen finns på Ravelry!


2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Blaer Cardigan!

  1. Gun Nilsson

    En så fin och vacker kofta att vinterboa i.Åh, vad du inspirerar mig att göra något liknande.Alltid roligt att kika på dina färdiga alster och ditt agerande framför kameran. Kram.

Kommentera

