RestgarnsLotta!


Jag har stickat mig en restgarnskofta eller kanske jag ska kalla den jacka. Den blev väldigt tjock och varm.

Det är så skönt att kunna använda garn som redan finns hemma och det här är resterna efter två koftor, 

Layercake och Damejakka Loppa. Layercake är stickad med Yllets ullgarn extra 1 och Hjelholts Uldspinneri 1-trådet farveskiftesgarn  som jag köpt på Yllotyll. Loppan är stickad av Majas Manufakturs Hverdagsuld.


Jag har alltså stickat med två trådar, en entrådig och en Hverdagsuld. Stickor nr 5 och efter mönstret Charlotte Cardigan som finns på Ravelry.

Jag har lagt till några avkortade varv i nacken och ett par fickor.

Fickorna är ett par enkla isticksfickor enligt Åsa Tricosas metod.

En enkel men bra modell på kofta, precis som jag vill ha det! 

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “RestgarnsLotta!

  1. Mia

    Wow! Den var Grym!

  2. Underbart att se hur olika samma garn kan ta sig ut!

Kommentera

