Plötsligt blev det en sjal!

Jag behövde en sjal som matchade min gröna Ruta Cardigan. Du vet hur det är va? En annan gång kan det vara så att du stickat en ny sjal och så behöver du en ny jacka som matchar sjalen. Känns det igen? 😂

Nu behövde jag alltså en sjal till min nya kofta. Jag köpte lite mer av Annas underbara garn Dandelion Rosy sport, i färgen Lasting Forest och två härvor av Organic Knitters lika fina garn, Cheeky Merino Joy, ljusblått och mörkblått.

Jag satte igång att sticka utan en egentlig plan, tog det lite som det kom bara och så blev det kalasbra!

När jag och Mia åkte ut till Klubbholmen för att fota sjalen så råkade vi som av en händelse möta Ingrid som så självklart och proffsigt ställde upp som modell. Tusen tack för det Ingrid och tack Mia för fotograferandet 💙







7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Plötsligt blev det en sjal!

  1. En ny ”landsplåga” på gång! Den var snygg! :0)

  2. Det såg lite jobbigt ut, när du satte på dig sjalen. Men deet blev ju riktigt fin.

    Kram/Gilla

    • Hahaha, jag förstår vad du menar men till saken hör att på bilden är det inte jag utan en tjej som aldrig förut har satt på sig just den sjalen. Jag tycker hon gjorde det som ett proffs. Tack i allafall 🤗

  3. Blir det ett mönster av det? Till oss andra som behöver en sjal till en ruta (som visserligen inte finns mer än i några orörda nystan än så länge :-))

Kommentera

