Tåvärmare

Är man frusen om tårna men inte får plats med sockor i skorna, då kan kanske det här vara lösningen.

20121226-110122.jpg

20121226-110130.jpg

20121226-110137.jpg

Tåvärmaren ska sitta innanför strumpan, annars åker den av.

Jag har stickat i ett överraskande underbart garn, Rustic från Hjertegarn,
Alpaca och nylon. När man tittar på garnet så kan man ana en innertråd i en avvikande färg, den avvikelsen syns inte alls när man stickat, utan ytan blir sagolikt len, som mjukaste sammet.

20121226-110808.jpg

20121226-110822.jpg
Jag såg att det fanns tåvärmare i filtad ull, att köpa, men det är ju roligare att göra egna 😀

Jag stickade med Magic loop från tån och jag gjorde båda samtidigt.
Jag la upp 14 m. Ökade i var sida på varje varv till lagom storlek. För mig blev det 64 m/tåvärmare. Sen slätstickning i några centimeter. Jag minskade 4 m, innan jag började med vriden resår som avslutning!

18 kommentarer

Under Stickat

18 svar till “Tåvärmare

  1. medeaprovence

    Vilken bra idé!

  2. Inte så dumt…. Själv fryser jag mest om fotlederna 😀

  3. Ulla

    Vilken grovlek på stickorna hade du?

  4. Jättebra tips!
    Sådana ska jag göra flera stycken av, har börjat frysa så hemskt om tårna numera och så har jag en massa Drops Alpaca-garn liggande som jag egentligen inte gillar men till tåvärmare blir det garnet perfekt!
    Hela familjen ska få tåvärmare nu!

  5. vilken bra idé har en dotter som spelar fotboll och hon fryser jämt om sina förstörda tår. så nu ska jag göra dessa till henne 🙂

  6. Anita Svanér

    Hihi, kan inte magic looopa, men det måste gå bra med vanliga strumpstickor också…?? Har beställt ett nysta av GoUlla Sjögren!! 😀

  7. Anita Svanér

    Tackar, återkommer när de är klara!! ;D

  8. Anita Svanér

    Hejsan, nu ska det stickas tåvärmare, undrar bara vilket stnr du har?? :O

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.