Left over scarf!

Left over scarf

Take some yarn and needles. I used a 5 mm circular needle and fingering yarn.

CO 6 sts. Knit in stockinette st in the round and stripe as you like. Inc 2 sts every 4th row: k1, m1, k to last st, m1, k1.

Keep on increasing until you have 60 sts, or as many as you like.

Continue in stockinette st without increasing and add stripes as you like.

When the scarf is long enough, it’s time to turn the work inside out and weave in all ends.

Turn it back and start dec. 2 sts every 4th row: k1, k2tog, k to last st, ssk, k1 until 6 sts remain. Pull the yarn through the 6 sts and weave in the end.

Make 2 pom poms and attach on each end.

Enjoy your new scarf!

8 kommentarer

Under Uncategorized

8 svar till “Left over scarf!

  1. Yensina

    Hello fra Missouri USA. Tussund tack för ditt email . Jag her en fråga Skal man väntar på sjalen eller sticka den på rundsticka? Tussund tack igen Jensina

  2. Maylouise Lund

    Hur ska man sticka 5 m på rundsticka?

    • Nu vet jag inte om jag riktigt förstår, 5 m? Stickor 5mm, lägg upp 6 maskor och sticka runt. Jag använder magic loop och då delar jag så jag har 3 m på var sida. Kolla på youtube hu magic loop funkar. Vill du köra på strumpstickor så kan du sticka fram och tillbaka så du hinner göra några ökningar och därigenom få fler maskor som du delar upp på stickorna. 😀

  3. Anna vid kvarnen

    Teststickade med lite snuttar jag hade, så den blev lite kort. Men jag gillar modellen och allt garn kommer till användning 😃

  4. Bili

    Är detta garn du använt, jämförbart med Magasin Duetts supersoft ?

  5. Hur fäster du trådar på andra halvan av den? Den första skrev du att du vänder ut och in och fäster. Men sen då? Hur kommer man åt garnändarna närman kommer till slutet?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.