Hej igen!

Nu äntligen kan jag blogga igen. Jag fick hjälp av min stickkompis Ulrica Loeb, jag är dig evigt tacksam.

Avbrottet kom mitt i min berättelse om besöket på Edinburghs garnfestival, EYF18, jag tänker inte fullfölja den.

Sen i mars har det såklart hänt ganska mycket på stickfronten och det största är nog att jag gett ut ett nytt sjalmönster, Souvenirsjalen. Den ska såklart få ett helt eget inlägg.

En annan rolig grej är att jag varit på Garnfestival i Barcelona.

Alltså det här med garnfestivaler, det är så galet roligt så åk på en om du möjlighet. Det behöver inte vara utomlands heller. Det var en garnmarknad i Lövstabruk i september och den var helt fantastisk. Ullmarknaden i Österbybruk i augusti vill jag också rekommendera. Sy-och Hantverksfestivalen, den som finns på flera platser i Sverige, den är ju självskriven i den här listan. Fårfesten i Kil i mars, den har alltid krockat med mitt arbete så den har jag kvar att längta till.

Det finns såklart oändligt många fler och även stickhelger och stickretreater, åk det är jättekul.

Som avslutning i det här inlägget vill jag tipsa om Instagram, det är där jag ”hänger” mest och det är där jag får mest inspiration. Jag heter samma som bloggen, garnomera.

Nu ska jag gå ner till ICA och hämta ett garnpaket 💙

7 kommentarer

Under Uncategorized

7 svar till “Hej igen!

  1. Roligt att du är igen med bloggen igen.
    På tal om garnfestivaler, jag var på Shetland Wool Week i september, en härlig upplevelse! Rekommenderas!
    https://www.shetlandwoolweek.com

  2. Ulrica

    Woop woop! Kram!

  3. Pia

    Kul att du är tillbaka har saknat dig även om jag ”stalkar” dig på Instagram också

  4. Va fint att det löst sig! Välkommen tillbaka!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.