Vildvin om hösten!

Vildvin om hösten!
Det är vad det här garnet får mig att tänka på.

Jag har stickat med Jawoll magic från Langyarn, färg 066 och det gick åt 91 gram.
Det här underbara garnet finns att köpa hos Magasin Duett.
The pattern in english

Förkortningar:
2r tills = 2 räta stickas ihop till 1, lutning till höger.
ssk = 2 räta vrids, en i taget, och stickas ihop i bakre maskbågen, lutning åt vänster.
omsl = omslag

Spetskanten

Lägg upp 346 m på rundsticka 5mm. 3 m i början och 3 i slutet, är kantmaskor som alltid stickas räta.

V1/ 3r, *2r tills, 2r tills, 2r tills, omsl, r, omsl, r, omsl, r, omsl, r, omsl, r, omsl, ssk, ssk, ssk* 3r.
V2/ 3r, a (alltså hela varvet utom kantmaskorna) 3r.

Upprepa dessa två varv tills du stickat totalt 30 varv.
Sticka sedan varv 1 men utan omslagen och sen ett avigt varv tillbaka.

Sjaldelen
Sjaldelen stickas precis som på Pyttipannan, fast jag slätstickade sjaldelen bortsett från 8 räta varv före avmaskningen, för att slippa få en rullkant!

20130918-185217.jpg

20130918-185225.jpg

20130918-185235.jpg

20130918-185246.jpg

20130918-185256.jpg

20130918-185508.jpg

20130918-185525.jpg

18 kommentarer

Under Garn, Stickat

18 svar till “Vildvin om hösten!

  1. Ingrid Gerdin

    Så jättefin!!!! ❤
    TACK snälla!!!!

  2. Ewa

    Snacka om att blockning gör skillnad! Fin sjal!

  3. Så härlig och färgen på garnet är så fint, riktig höst färg.
    Ha en trevlig helg

  4. Jag tror bestämt att du har löst en 40årspresent åt mig. Tackar tackar!
    Och tack för mönstret också!

  5. DJ

    Is this going to be available in English, please? It is simply lovely but I can’t read the instructions. Thank you to anyone that can help

  6. Irene

    Mycket vackert. ( Fast jag tyckte det stod ”vildsvin om hösten”.) Tack för mönstret.

  7. Jessica

    Hur många maskor stickade du före vändningen efter att du stickade 2 maskor ihop? Jag har stickat min spets på stickor nr 5 och vill byta till 4:or för att få sjaldelen tätare, tror du det kan bli fint? Tusen tack för dina fina mönster!

  8. Halloj
    Har precis stickat din Vildvin om hösten. Valde samma färger som du gjort din i, då jag tyckte din var så underbar men slätstickade och vände efter 4 och på slutet efter 5 m. Har lagt ut bilder i min blogg och länkat till dig
    //ANNIKA

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.