Rose Red!

Det finns en mössa jag älskar och har stickat ett flertal av, den heter Rose Red och är designad av Ysolda Teague.

Nu har jag stickat två till, den första i ljusblått cashmeregarn från Magasin Duett. Det gick åt 40 gram och jag stickade på 3,5 mm sticka.

Av någon anledning som jag inte förstår så lyckades jag göra något galet så mössan blev för stor. Det tyckte min syster var bra för hon har större huvud än jag.

Mössa nr två blev i rosa ljuvligt garn från Angoragarnet, det är merino och angora blandat. Den stickade jag också på 3,5 mm och det gick bara åt 23,5 gram. Mössan är väldigt tunn men passar perfekt när det inte är alltför kallt ute.

På båda mössorna har jag gjort en i-cordavmaskning, det tycker jag blir superbra.

Nu väntar jag på vitt angoragarn så jag kan sätta igång med ännu en 😀

2 kommentarer

Under Uncategorized

2 svar till “Rose Red!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.