Folksamlingar!

Fredag, Syfestival och lördag, Gospelfestival!
Två dagar ihop med massor av människor. Det är lite fascinerande att vara i två så helt olika sammanhang på en och samma helg. Första dagen var det garn, garn, garn och en massa garnmänniskor. Nästa dag var det sång, sång, sång och en massa sjungande människor.
Dessutom så toppade jag det hela med att sova över i Stockholm, hos dotter och barnbarn.
När man kommer hem är det svårt att sortera alla intryck.

På fredag morgon hoppade jag på en något försenad buss som körde direkt till mässan. Det var jag och en till, Ulrika. Ett perfekt resesällskap som överraskade med en kaffetermos i väskan.
Vi knatade runt och klämde och kände, pratade, skrattade, provade och handlade.
Jag hittade en fin linnekjol som jag blev kär i. Ganska otippat, för den är brun. Jag har inget brunt, jag köper aldrig brunt. Har man en brun kjol så måste man ha en sjal som passar till, alltså började jakten på det bruna garnet. I mitt huvud så såg jag direkt en blivande sjal. Till den ville jag ha brunt, turkost och vitt garn. Jag kan säga att det inte var lätt att hitta dom tre färgerna i en och samma garnkvalité. Till slut blev det Lingarn, två färger från Yllotyll och en härva Kalinka, från Karin Öberg.

20130217-124012.jpg

20130217-124020.jpg
Underbart garn, jag blev så sugen på att börja sticka direkt. Eftersom det garnet är i härvor så var det bara att glömma.
I Garngalleriets monter hittade jag ett nystan som passade för att stilla mitt akuta stickbegär.

20130217-124626.jpg

20130217-124634.jpg
Då började jakten på stickor. Hos Kaki hittade jag dom jag behövde, ett par Dominostickor i rätt storlek. Kaki är Generalagent för märket, Knit Star. Jag är väldigt nöjd med dom och rekommenderar dom gärna.
I min jakt på stickor så hittade jag egentligen bara två montrar med ett större sortiment stickredskap, Kaki och Stäkets Hantverk. Jag trodde nog att det skulle vara fler som sålde redskap.
Jag deltog i en Workshop, Tova kulor med tesil. Det var väldigt kul och jag ska definitivt prova det igen.
Det var en trevlig dag på mässan och jag är glad över många möten med trevliga stickerskor. Jag såg ett flertal Pyttipannor, det var också kul. Den första såg jag redan när jag klev av bussen, tyvärr såg jag inte ägarinnan.

20130217-125714.jpg
Det var kul att träffa Tant Kofta och jag köpte hennes häfte, Kofta, uppifrån och ner.

20130217-125839.jpg
Jag avslutade min dag på Syfestivalen med att träffa Linda och Wilhelm som stod och gjorde reklam för, Sticka till Tallinn. Mycket trevligt och tack Linda, för bilden.

20130217-130150.jpg
Jag glömde helt bort att fota, jag tog bara ett enda kort och det var på Ulrika när hon provade en mössa, jag tror inte att hon skulle uppskatta publicering av den bilden 😀

Eftersom jag skulle vara i Stockholm tidigt dagen efter så passade jag på att sova över hos Albert, mitt barnbarn, för att sedan tillbringa lördagen på Konserthuset och Stockholm Gospel.

Det blev också en fantastisk dag, massor av sångglada människor i alla åldrar.
Den här dagen kom jag ihåg att ta bilder, jag la upp massor på Instagram. Det kan nog tänkas att somliga tyckte jag var tjatig, men det var ju så kul. Kolla, om du vill. På Instagram heter jag samma som bloggen. Kolla även, #sjunggospel
I år var det många nya yngre förmågor som var med och höll i dagen. Unga tjejer som på ett proffsigt sätt dirigerade jättekören på över tusen människor. Jag var klart imponerad.
Bästa positiva överraskningen för dagen var gruppen, Panetoz.
Vilka killar och vilka fina budskap och vilken härlig musik!

20130217-131644.jpg

Lyssna här!

20130217-131701.jpg

Här är en till länk till Youtube, där är det egentligen inte någon bild, mest ljud. Maffigaste låten för dagen, My God is an awsome God!

6 kommentarer

Under Roligheter

6 svar till “Folksamlingar!

  1. Låter som en underbar helg!

  2. Du verkar ha haft en underbar helg!!!!

  3. Malin

    Har du någon bild på kjolen? Låter spännande

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.