Tillfälligheter!

Ibland blir jag förvånad över hur saker och ting kan sammanfalla.
I måndags fick jag hem ett häfte med mönster som bl a innehöll beskrivningen till en kofta jag sett på Ravelry. En kofta jag sneglat på rätt länge.

IMG_7272.JPG

IMG_7266.JPG

Jag började leta efter det garn som koftan är stickad i men hittar det inte i Sverige. Jag tycker inte om att beställa från USA eftersom man aldrig vet vad slutnotan blir, med tanke på tull. Därför valde jag ett annat garn, nämligen Alpakka från Sandnes.

Det jag gillar med koftan är konstruktionen, runt ok och stickad uppifrån och ner.
Jag har inte kommit så långt än.

IMG_7265.JPG

Nåväl, i går kväll släpptes första numret av webbtidningen, Avmhttp://www.avmaskat.seaskat.
Ett mycket bra initiativ av Kamilla och Anna, hurra för det.

IMG_7257.JPG

Jag såg det på Instagram och jag skyndade mig att klicka hem ett ex, för jag misstänkte starkt att den skulle innehålla ett sjalmönster av Linnéa/Viffla, som jag väntat på. Det gjorde den, hurra.

Där fanns även en artikel om garn från den garntillverkaren jag varit ute och letat efter, Quince & Co. Jag skulle önskat att det stod något om var man kan få tag i garnerna samt något om vad det kostar.

IMG_7270.JPG

Det fanns även en beskrivning på en jättefin kofta med rundstickat ok, som var stickad uppifrån och ner!

Ser du vad jag menar med hur det sammanfaller!

4 kommentarer

Under Uncategorized

4 svar till “Tillfälligheter!

  1. Det var en snygg kofta, förstår att du vill sticka den, jag har inte stickat något som man stickar uppifrån och ned, jag ska nog köpa mönstret och prova.
    Ny sticktidning så kul den måste man ju skaffa.
    HA det gott i höst solen.

  2. Det finns ett par europeiska butiker som har Quince and co bland annat Loop i london med bra webbutik, jag vet att jag sett det någon mer stans men kan inte minnas var.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.